یک مطالعه ی آزمایشی برای ارزیابی روش کرایوابلیشن برای مدیریت بیماری دیابت نوع 2 انجام خواهد شد

2مارس 2021- در مطالعه ای که در بیمارستان  EJCH[1]در حال انجام است محققان امکان استفاده از روش کرایوابلیشن(cryoablation) یا استفاده از سرمای شدید را برای مدیریت دیابت نوع 2، ارزیابی می کنند.

در این مطالعه ی پیلوت یک ساله با عنوان "کرایوابلیشن زیرپوستی اعصاب اسپلانکنیکیا اعصاب احشایی با هدایت سی تی اسکن برای مدیریت دیابت نوع 2" ، از پنج بیمار 22 تا 65 ساله در بیمارستانEJCH  ، ثبت نام خواهد شد. اعصاب اسپلانکنیک در دو طرف ستون فقرات قرار دارند. این اعصاب هم فیبرهای حسی و هم سمپاتیک احشایی را حمل می کنند.

به گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها(CDC) ، 34.2 میلیون نفر در ایالات متحده با دیابت زندگی می کنند و تقریباً 90 تا 95 درصد آنها به دیابت نوع 2 ، که رایج ترین شکل این بیماری است، مبتلا هستند.

دکترJ. David Prologo ، مدیر خدمات رادیولوژیک مداخله ای در EJCH و دانشیار گروه رادیولوژی و علوم تصویربرداری در دانشکده پزشکیEmory ، محقق اصلی این مطالعه درEmory ، می گوید: ما برای تعیین دقیق اعصاب اسپلانکنیک، و منجمد کردن آنها و کاهش قند خون بیمارانی که دچار مقاومت به انسولین هستند، از تصاویر راهنمای گرفته شده با سی تی اسکناستفاده می کنیم. قند خون و شرایط بیماران در ابتدای تحقیق، 7 ، 30 ، 180 و 360 روز پس از عمل، ارزیابی می گردد.

دکتر Prologo، می گوید: تیم ما اطلاعات زیادی را از جمله کنترل قند خون، وزن بدن، لیپیدها، اندازه گیری فشار خون سیستولیک، دیاستولیک و فشار خون ارتواستاتیک را بررسی خواهند کرد.

یک متخصص تغذیه و فیزیولوژیست ورزشی درEmory Healthcare ، مشاوره ی رژیم غذایی و ورزش استاندارد را به همه افراد بدون هزینه ارائه می دهد.

هموگلوبین A1C داوطلبان واجد شرایط باید بین 7.5 تا 10.5 درصد، و نمایه ی توده ی بدنی آنها بین 30 تا 37 باشد، همچنین از مدت زمان تشخیص دیابت نوع 2 برای آنها کمتر از 10 سال گذشته باشد.

شرکت در این مطالعه داوطلبانه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کارآزمایی بالینی، با هماهنگ کننده ی مطالعه،Zohyra Zabala ، از طریق ایمیل zohyra.zabala@emory.edu تماس بگیرید.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2021-03-procedure-patients-diabetes.html

 



[1]Emory Johns Creek Hospital